Πλήρης οδηγός για τη Δισκοκήλη

Η Δισκοκήλη, ή αλλιώς η Κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου, είναι μια από τις πιο συχνές αιτίες πόνου τόσο στα άνω όσο και στα κάτω άκρα. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής που χαρακτηρίζεται από την καθιστική ζωή και την απουσία της σωματικής δραστηριότητας αλλά και άλλοι παράγοντες έχουν φέρει στο προσκήνιο την πάθηση αυτή ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ενέχει σοβαρούς κινδύνους, παρά μόνο σε ακραία περιστατικά.

Τα αίτια της Δισκοκήλης

Η Δισκοκήλη μπορεί να είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, μεταξύ των οποίων:

• Φθορά των δίσκων λόγω γήρανσης
  • Παχυσαρκία
  • Τραυματισμός
  • Άρση βάρους με λάθος τρόπο
  • Καθιστική ζωή
  • Κάπνισμα
  • Πολύωρη οδήγηση
  • Κληρονομικότητα

Τα συμπτώματα της Δισκοκήλης

Τα συχνότερα συμπτώματα που αναφέρουν οι πάσχοντες από Δισκοκήλη είναι:

• Πόνος στα χέρια ή στα πόδια
  • Μούδιασμα, μυρμήγκιασμα
  • Αδυναμία να σηκώσουν ή να κρατήσουν αντικείμενα

Πώς αντιμετωπίζεται η Δισκοκήλη

Ο τρόπος αντιμετώπισης της δισκοκήλης εξαρτάται από τη σοβαρότητα της κατάστασης, τα συμπτώματα και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η πάθηση. Σε γενικές γραμμές, η δισκοκήλη μπορεί να αντιμετωπιστεί με:

• Συντηρητική θεραπεία, με άσκηση και λήψη παυσίπονων
  • Άσκηση και σωματική δραστηριότητα
  • Σωστή στάση σώματος
  • Έλεγχο του σωματικού βάρους
  • Χειροπρακτική
  • Μασάζ
  • Βελονισμό
  • Φυσικοθεραπεία
  • Χειρουργική επέμβαση, αν τα συμπτώματα δεν υποχωρούν ή αν αποτύχουν οι παραπάνω μέθοδοι. Ιδιαίτερα αν ο ασθενής αδυνατεί να σταθεί, να ελέγξει την ούρηση και την αφόδευση, ή μουδιάζει, η χειρουργική επέμβαση μοιάζει μονόδρομος. Στην επέμβαση μπορεί είτε να αφαιρεθεί το τμήμα του δίσκου που προκαλεί το πρόβλημα είτε να αφαιρεθεί όλος ο δίσκος και οι σπόνδυλοι να συντηχθούν με μεταλλικό υλικό ώστε να υπάρξει σταθερότητα στη σπονδυλική στήλη.

Η Δισκοκήλη πρέπει να διαγνωστεί σωστά και κατόπιν να αποφασιστεί ο καταλληλότερος τρόπος αντιμετώπισης, ο οποίος πρέπει να είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες του ασθενούς αλλά και στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται η πάθηση.