Πότε να μην αγνοήσετε τον πόνο στη μέση

Ο πόνος στη μέση αποτελεί ένα καθημερινό πρόβλημα που ταλαιπωρεί μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι τουλάχιστον 80% των Ελλήνων θα απευθυνθεί μία φορά στη ζωή του σε γιατρό για πόνο που σχετίζεται με τη μέση. Πολλοί ασθενείς επιλέγουν κομπρέσες, παυσίπονα και ξεκούραση ευελπιστώντας ότι ο πόνος θα υποχωρήσει σε λίγες μέρες και θα μπορούν να επιστρέψουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες σύντομα. Πότε όμως αυτός ο πόνος στη μέση δεν είναι και τόσο αθώος όσο φαίνεται αρχικά; Υπάρχουν περιπτώσεις που αποτελεί επιτακτική ανάγκη να συμβουλευτείτε τον ιατρό σας. Μην αγνοείτε τα προειδοποιητικά σημάδια.

• Πόνος στη μέση που συνοδεύεται και από πόνο στο πόδι. Συχνά οι ασθενείς παραπονιούνται για μούδιασμα και μυϊκή αδυναμία. Τα συμπτώματα αυτά συνήθως συνδέονται με ισχιαλγία ή οσφυαλγία και είναι πιθανό να έχει επηρεαστεί κάποιο νεύρο. Ο πόνος μπορεί να υποχωρήσει σε μερικές μέρες με θερμά επιθέματα, μαλάξεις ακόμα και φυσικοθεραπεία ή να επιμείνει για μερικές εβδομάδες. Κρίνεται αναγκαία η εξέταση από ιατρό για να εντοπιστεί η αιτία εκδήλωσης της ισχιαλγίας.

• Ο πόνος στη μέση δεν είναι αθώος όταν συνδυάζεται με μεγάλη απώλεια βάρους. Συνήθως υποδηλώνει την ύπαρξη όγκου στη σπονδυλική στήλη όπου συνήθως είναι αποτέλεσμα μετάστασης από άλλο όργανο του σώματος. Ιδιαίτερα ανησυχητικός είναι αν συνοδεύεται από αδυναμία και ακράτεια.

• Είναι πολύ σημαντικό ο ασθενής να προβεί σε αξονική ή μαγνητική τομογραφία όταν ο πόνος στη μέση εμφανίζεται μετά από πτώση ή ατύχημα στη γυμναστική. Έτσι θα γνωρίζουμε πόσο σημαντική βλάβη έχει υποστεί η σπονδυλική στήλη.

• Ο πόνος στη μέση και η δυσκολία στο περπάτημα υποδηλώνουν πιθανή βλάβη σε κάποιο νεύρο. Αν αυτή η βλάβη δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως μπορεί να μετατραπεί σε μόνιμη.

• Η ακράτεια, το μούδιασμα στη λεκάνη και ο πόνος στη μέση μπορεί να οφείλονται σε ιππουριδική συνδρομή. Είναι μία σοβαρή πάθηση που οφείλεται σε βλάβη των νευρικών ριζών της ιππουρίδας και μπορεί να αντιμετωπιστεί χειρουργικά.

• Ο πόνος στη μέση μπορεί να γίνει επικίνδυνος για την καθημερινότητα του ατόμου όταν συνδυάζεται με έλλειψη ισορροπίας. Ειδικότερα οι ασθενείς μεγαλύτερης ηλικίας λόγω οστεοπόρωσης είναι επιρρεπείς στα κατάγματα.

• Πόνος στο στομάχι και στη μέση ίσως υποδηλώνει ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής. Είναι επιτακτική ανάγκη η διάγνωση για να αποφευχθεί η ρήξη της αορτής.

Ο ιατρός θα λάβει τα ιατρικό ιστορικό σας και μαζί με την κλινική εξέταση θα εκτιμήσει αν κάποια από τις δραστηριότητές σας ευθύνεται για το πρόβλημα. Μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ ιατρού και ασθενούς μπορεί να επιδράσει θετικά και να αντιμετωπιστούν εγκαίρως πιο σοβαρές παθήσεις.