Ραχιαλγία: αίτια και θεραπεία

Ως ραχιαλγία ορίζεται ο πόνος στην πλάτη, ο οποίος μπορεί να οφείλεται σε διάφορα αίτια, ακόμα και σοβαρά. Ο πόνος αυτός μπορεί επίσης να αντανακλά στη σπονδυλική στήλη ή και στο θώρακα ενώ δεν πρόκειται για πάθηση αλλά για σύμπτωμα κάποιας άλλης πάθησης. Πιο συχνά εμφανίζεται σε άτομα άνω των 50 ετών και σπανιότερα και παιδιά, εφήβους και νέους ενήλικες.

Τα αίτια της ραχιαλγίας
Ο πόνος στην πλάτη μπορεί να είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων όπως:
• Σπονδυλόλυση – Σπονδυλολίσθηση
• Αθλητικές δραστηριότητες
• Έλλειψη άσκησης
• Σύνδρομα υπέρχρησης
• Τραυματισμοί
• Άρσης βαρών
• Τροχαία ατυχήματα
• Πτώσης από ύψος
• Δισκοπάθεια
• Δισκοκήλη
• Κύφωση
• Σκολίωση
• Ρευματοειδής αρθρίτιδα
• Οστεπορωτικό κάταγμα
• Στρες
• Κακή ψυχολογική κατάσταση
• Και πολλοί ακόμα
Ο πόνος στην πλάτη μπορεί επίσης να είναι ανακλαστικός εξαιτίας σοβαρών ασθενειών και παθήσεων όπως οι καρδιοπάθειες, νεφροπάθειες, διάφορες κακοήθειες, λοιμώξεις κ.α.

Η διάγνωση της ραχιαλγίας
Για τη διάγνωση της ραχιαλγίας είναι απαραίτητη η κλινική εξέταση η οποία ακολουθείται από λήψη ακτινογραφιών και μαγνητική ή αξονική τομογραφία.

Η θεραπεία της ραχιαλγίας
Ο τρόπος αντιμετώπισης και θεραπείας της ραχιαλγίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αιτία που προκάλεσε τη ραχιαλγία. Έτσι, διαφορετική αντιμετώπιση χρειάζεται ο πόνος που οφείλεται πχ σε υπέρχρηση ή τραυματισμό από αθλητική δραστηριότητα και διαφορετική ο πόνος που οφείλεται σε ρευματοειδή αρθρίτιδα. Τα διαθέσιμα μέσα θεραπείας περιλαμβάνουν:
• Ξεκούραση
• Χρήση κηδεμόνα
• Ασκήσεις ενδυνάμωσης του κορμού
• Φαρμακευτική αγωγή
• Χειρουργικές επεμβάσεις, οι οποίες κυμαίνονται από ελάχιστα επεμβατικές έως και ανοιχτές, ανάλογα με το εκάστοτε περιστατικό.

Η ραχιαλγία μπορεί να είναι αποτέλεσμα διαφόρων παραγόντων ενώ μπορεί να υποδεικνύει και την ύπαρξη κάποιας σοβαρότερης πάθησης. Για τον λόγο αυτό η επίσκεψη στους ειδικούς πρέπει να είναι άμεση, με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων, ώστε οι ασθενείς να ανακουφιστούν από τον πόνο το συντομότερο δυνατό αλλά και να προλάβουν ενδεχόμενη επιδείνωση του πόνου ή και παθήσεις που μπορεί να αποδειχθούν ακόμα και απειλητικές για τη ζωή τους.