Πώς να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά το νεύρωμα Morton

Το νεύρωμα Morton αποτελεί πάθηση του πέλματος, συνήθως στην περιοχή ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο δάχτυλο. Πρόκειται για επώδυνη κατάσταση την οποία αντιμετωπίζουν συνήθως γυναίκες 40 – 50 ετών αλλά όχι αποκλειστικά, καθώς η πάθηση αφορά και άλλες ηλικίες αλλά και άνδρες. Τι είναι όμως το νεύρωμα Morton και πώς εμφανίζεται; Τι το προκαλεί και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Ποια αίτια προκαλούν το νεύρωμα Morton;

Το νεύρωμα Morton μπορεί να προκληθεί από διάφορες αιτίες, όπως:

• Επαναλαμβανόμενος μικροτραυματισμός
  • Πίεση στην περιοχή
  • Χρόνιος ερεθισμός της περιοχής

Η συγκεκριμένη πάθηση επιδεινώνεται και από παράγοντες όπως:

• Τα ψηλά τακούνια, γι αυτό και η πλειοψηφία των ασθενών είναι γυναίκες
  • Αθλήματα με μεγάλη καταπόνηση είτε λόγω επαναλαμβανόμενου τραυματισμού είτε λόγω απαραίτητου εξοπλισμού (πχ σφιχτά παπούτσια)
  • Κότσι, πλατυποδία και λοιπές παθήσεις που περιλαμβάνουν παραμόρφωση των ποδιών.

Ποια συμπτώματα εμφανίζει το νεύρωμα Morton;

Η πλειοψηφία των συμπτωμάτων της πάθησης αφορά εσωτερική αίσθηση και όχι κάποιο εμφανές σύμπτωμα, όπως πχ οίδημα ή παραμόρφωση. Αντιθέτως, τα συμπτώματα αφορούν:

• Πόνο στην περιοχή του πέλματος που μπορεί να αντανακλάται και στα δάχτυλα
  • Αίσθηση καψίματος στα δάχτυλα
  • Μούδιασμα στην περιοχή
  • Αίσθηση σαν ο ασθενής να πατάει σε βότσαλο.

Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί το νεύρωμα Morton;

Για να αντιμετωπιστεί με τον κατάλληλο τρόπο το νεύρωμα Morton είναι απαραίτητο πρώτα τα διαγνωστεί με ασφάλεια. Η διάγνωση της πάθησης γίνεται τόσο με κλινική εξέταση όσο και με απεικονιστικές εξετάσεις (ακτινογραφίες, υπέρηχος και μαγνητική τομογραφία). Μετά τη διάγνωση, ο γιατρός θα προτείνει τον ενδεδειγμένο για την περίπτωση τρόπο αντιμετώπισης. Οι τρόποι να αντιμετωπιστεί το νεύρωμα Morton μπορεί να περιλαμβάνουν:

• Ξεκούραση
  • Αποφυγή ορθοστασία και κραδασμών
  • Χρήση άνετων και με χαμηλά τακούνια υποδημάτων
  • Χρήση μαλακών πάτων στα παπούτσια που θα απορροφούν τους κραδασμούς
  • Φαρμακευτική αγωγή
  • Εγχύσεις κορτιζόνη τοπικά
  • Χειρουργική επέμβαση, σε σοβαρές περιπτώσεις και περιπτώσεις κατά τις οποίες αποτυγχάνουν οι παραπάνω τρόποι. Κατά τη διάρκεια της επέμβασης αφαιρείται το νεύρο που αντιμετωπίζει το πρόβλημα. Η διαδικασία διαρκεί περίπου 30 λεπτά, γίνεται με τοπική αναισθησία ενώ 2 ώρες μετά την επέμβαση ο ασθενής μπορεί να κινητοποιηθεί.

Η χειρουργική επέμβαση καταφέρνει οριστική αντιμετώπιση του νευρώματος Morton, ειδικά όταν αποτυγχάνουν οι συντηρητικές μέθοδοι. Καθώς είναι μια επώδυνη κατάσταση για τους πάσχοντες, είναι σημαντικό οι τελευταίοι να επισκέπτονται άμεσα κάποιον ειδικό ο οποίος θα εκτιμήσει την κατάσταση και θα προτείνει λύσεις προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα ενοχλητικά συμπτώματα.