Τενοντίτιδα ώμου και πώς να την αντιμετωπίσετε

Η τενοντίτιδα ώμου είναι μια από τις πιο συχνές παθήσεις της περιοχής. Πρόκειται ουσιαστικά για φλεγμονή των τενόντων στην άρθρωση της περιοχής του ώμου και προκαλείται συνήθως από την εκτέλεση αθλητικών δραστηριοτήτων. Ειδικά για αθλήματα που περιλαμβάνουν ευρεία χρήση της περιοχής του ώμου, όπως κολύμβηση, τένις, μπέιζμπολ κ.α, η τενοντίτιδα ώμου είναι συχνό φαινόμενο λόγω της έντονης καταπόνησης.

Πώς προκαλείται η τενοντίτιδα ώμου;

Η τενοντίτιδα μπορεί να προκληθεί από διάφορες αιτίες, μεταξύ των οποίων είναι και:

• Η υπέρχρηση
  • Η μεγάλη ένταση στην εκτέλεση της δραστηριότητας
  • Η κακή τεχνική
  • Η κακή στάση σώματος
  • Η ηλικία
  • Τα ατυχήματα
  • Οι πτώσεις

Ποια συμπτώματα εμφανίζει η τενοντίτιδα ώμου;

Η τενοντίτιδα ώμου μπορεί να εμφανίζει διάφορα συμπτώματα που κυρίως αφορούν τον πόνο που υπάρχει στην περιοχή. Πιο αναλυτικά, τα συμπτώματα της τενοντίτιδας ώμου περιλαμβάνουν:

• Πόνο στον ώμο που μπορεί να αντανακλά και μέχρι τον αγκώνα
  • Πόνο κατά την ανύψωση του άκρου πάνω από το επίπεδο του ώμου
  • Έντονο πόνο που εμφανίζεται και κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης
  • Πόνος που εμφανίζεται τη νύχτα και μπορεί να ξυπνήσει τον πάσχοντα από τον ύπνο του
  • Οίδημα
  • Δυσκαμψία της άρθρωσης
  • Αδυναμία του άνω άκρου

Πώς γίνεται η διάγνωση της τενοντίτιδας του ώμου;

Για να διαγνωστεί η τενοντίτιδα του ώμου είναι απαραίτητη η λήψη ιστορικού, η κατανόηση των συμπτωμάτων, η κλινική εξέταση από τον ορθοπαιδικό που θα δείξει την κατάσταση της πάθησης, το εύρος της κίνησης και τη λειτουργικότητα της άρθρωσης. Σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να χρειαστούν και απεικονιστικές εξετάσεις (πχ ακτινογραφία, υπέρηχος, μαγνητική τομογραφία) προκειμένου να αποκλειστεί η πιθανότητα ύπαρξης άλλων παθήσεων με κοινή συμπτωματολογία.

Πώς αντιμετωπίζεται η τενοντίτιδα ώμου;

Η τενοντίτιδα ώμου μπορεί να αντιμετωπιστεί τόσο συντηρητικά όσο και χειρουργικά εάν χρειαστεί. Σε ότι αφορά τις συντηρητικές μεθόδους αντιμετώπισης, αυτές περιλαμβάνουν:

• Ανάπαυση
  • Παγοθεραπεία
  • Φαρμακευτική αγωγή για την αντιμετώπιση της φλεγμονής
  • Έγχυση PRP

Σε σοβαρά περιστατικά ή σε περιπτώσεις αποτυχίας των συντηρητικών μεθόδων υπάρχει και ο χειρουργικός τρόπος αντιμετώπισης. Η χειρουργική επέμβαση γίνεται με την τεχνική της αρθροσκόπησης , η οποία είναι ελάχιστα επεμβατική, προσφέρει άριστα αποτελέσματα και σύντομο διάστημα αποθεραπείας.

Σε κάθε περίπτωση, η πρόληψη είναι καλύτερη από τη θεραπεία γι αυτό και η σωστή προθέρμανση και αποθεραπεία, η εκμάθηση της σωστής τεχνικής, η γνώση των ορίων του οργανισμού και του σώματος αλλά και η ξεκούραση μπορούν να προλάβουν ενδεχόμενη εμφάνιση της πάθησης.