Τι είναι και πώς αντιμετωπίζεται η επικονδυλίτιδα αγκώνα

Η επικονδυλίτιδα είναι η πάθηση του αγκώνα που προκύπτει ως αποτέλεσμα επαναλαμβανόμενων κινήσεων και γενικότερης υπέρχρησης των χεριών. Η πάθηση μπορεί να προκύψει είτε λόγω επαγγέλματος (πχ υδραυλικός, κρεοπώλης, μάγειρας, πιανίστας κ.α), είτε λόγω αθλητικής δραστηριότητας (πχ κολύμβηση, τένις, γκολφ κ.α) είτε ανεξάρτητα από αυτά. Η επικονδυλίτιδα εμφανίζεται συχνότερα σε γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες και σε ηλικίες 30-50 ετών.

Η επικονδυλίτιδα διακρίνεται σε έσω και έξω. Η έσω επικονδυλίτιδα αφορά την τενοντίτιδα που καταλήγει στην εσωτερική πλευρά του αγκώνα ενώ η έξω επικονδυλίτιδα καταλήγει στην εξωτερική πλευρά.

Τι συμπτώματα παρουσιάζει η επικονδυλίτιδα;

Τα συμπτώματα της επικονδυλίτιδας συνήθως εμφανίζονται σταδιακά και επιδεινώνονται όσο ο ασθενής συνεχίζει να χρησιμοποιεί το χέρι του. Τα συνηθέστερα συμπτώματα είναι:

• Πόνος στον αγκώνα που φτάνει έως και τον καρπό
  • Αδυναμία στον καρπό όταν πιάνει κάποιο αντικείμενο
  • Πόνο στο χέρι όταν προσπαθήσει να πιάσει κάποιο αντικείμενο
  • Δυσκαμψία
  • Μούδιασμα στα δάχτυλα

Πώς αντιμετωπίζεται η επικονδυλίτιδα;

Για να διαγνωστεί η επικονδυλίτιδα αγκώνα απαιτείται κλινική εξέταση από τον θεράποντα ιατρό και, αν κριθεί απαραίτητο, και με μια μαγνητική τομογραφία. Έπειτα, ο γιατρός θα καθορίσει τον ενδεδειγμένο τρόπο αντιμετώπισης της πάθησης, ο οποίος μπορεί να περιλαμβάνει:

• Ξεκούραση και αποχή από τις δραστηριότητες
  • Φαρμακευτική αγωγή με αντιφλεγμονώδη
  • Παγοθεραπεία
  • Διατάσεις
  • Εκμάθηση σωστής τεχνικής
  • Φυσικοθεραπεία
  • Μάλαξη
  • Εφαρμογή περιαγκώνιου, ενός ειδικού νάρθηκα για την αντιμετώπιση της επικονδυλίτιδας
  • Ενέσιμη θεραπεία PRP
  • Εγχύσεις με κορτιζόνη
  • Χειρουργική επέμβαση, σε περίπτωση που τα παραπάνω αποτύχουν. Η διαδικασία είναι ελάχιστα επεμβατική και κατά τη διάρκειά της αφαιρείται ο ουλώδης ιστός και ο τένοντας επανέρχεται στη φυσιολογική του κατάσταση. Μετά το τέλος της επέμβασης, ο ασθενής μπορεί να λάβει εξιτήριο την ίδια ημέρα.